شهرداری گناباد

شهردار گناباد از راه اندازی مدرسه مجازی در گناباد خبر داد

شهردار گناباد از راه اندازی مدرسه مجازی در گناباد خبر داد

شهردار گناباد گفت: شهرداری این شهرستان با همکاری و تعامل با اداره آموزش و پرورش گناباد مدرسه ای مجازی با هدف ترویج فرهنگ شهروندی و تبیین اهمیت مشارکت در مسایل اجتماعی و شهری راه اندازی کرد.

حمید زارع حسینی روز پنجشنبه در آیین راه‌اندازی مدرسه مجازی شهرداری گناباد افزود: با راه اندازی این مدرسه فرصتی فراهم می شود که دانش آموزان از سنین دبستان و دبیرستان با مسوولیت پذیری و مشارکت پذیری در مسایل شهری و شهروندی آشنا شوند و با انتقال آن به خانواده ها، سطح مشارکت و احساس مسوولیت عمومی در این زمینه افزایش یابد.

وی ادامه داد: بر این اساس یک تفاهمنامه همکاری نیز بین شهرداری و شورای اسلامی گناباد با آموزش و پرورش و دانشگاههای آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی و مرکز آموزش و تحقیقات سازمان شهرداریها و دهیاریهای استان خراسان رضوی با هم افزایی و استفاده از ظرفیتهای بین بخشی در راستای اهداف مورد نظر منعقد شد.

شهردار گناباد گفت: از هر مدرسه گناباد پنج نفر برای عضویت در این مدرسه معرفی شدند و در نهایت مدرسه مجازی با ظرفیت ۳۰۰ نفر تشکیل شده است و هر هفته به صورت مجازی آموزشهایی مرتبط با اهداف تشکیل آن به دانش آموزان  ارایه می شود.

زارع حسینی افزود:طی هفته نخست آموزشهایی در زمینه بازیافت و پسماند محیط زیست به دانش آموزان ارایه می شود و در مراحل بعدی حفظ و نگهدای فضای سبز و دیگر آموزشها در قالب سرفصلهای جداگانه ارایه می شود. ایرنا

از مجموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت گناباد هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.

شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد و ۴۵ هزار نفر از این جمعیت در شهر گناباد و بقیه در شهرهای کاخک، بیدخت، روشناوند و ۱۱۲ روستای آن ساکن هستند.



  • منبع خبر:
  • تاریخ خبر: 4 آذر 1400
  • تعداد بازدید: 456