شهرداری گناباد

مدرسه بازیافت شهرداری وشورای اسلامی شهر گناباد ایده‌ی مبتکرانه در کاهش تولید زباله

مدرسه بازیافت شهرداری وشورای اسلامی شهر گناباد ایده‌ی مبتکرانه در کاهش تولید زباله

مدرسه بازیافت شهرداری وشورای اسلامی شهر گناباد ایده‌ی مبتکرانه در کاهش تولید زباله
 
مهندس حمید زارع حسینی شهردار گناباد در گفتگو باروابط عمومی شهرداری گناباد در خصوص راه اندازی اولین مدرسه مجازی بازیافت در این شهر اظهار داشت: انجام برنامه های فرهنگی با استفاده از ظرفیت مردم در دستور کار شهرداری بوده زیرا معتقدیم کار بدون همیاری مردم به خوبی انجام پذیر نخواهد بود.
 
وی افزود :استارت طرح مدرسه مجازی همزمان با ۲۴ آبان روز جهانی بازیافت زده شد و به مناسبت گرامی داشت هفته پر خیرو برکت بسیج رونمایی شد که با برنامه ریزی انجام شده این طرح موجب نهادین کردن فرهنگ شهروندی و رعایت حقوق شهروندی خواهد بود.
 
شهردار گناباد خاطرنشان کرد: محدوده خدماتی شهرداری گناباد گستره وسیعی را شامل می شود که برای خدمات آن نیازمند نیرو و امکانات بیشتری هست  و در حال حاضر با بودجه شهرداری همخوانی  ندارد ودر صدد آن هستیم با بالا بردن فرهنگ شهروندی و افزایش مشارکت جویی ، مسئولیت پذیری مردم  بتوانیم خدمات شایسته ای ارائه کنیم 
 
زارع حسینی تصریح کرد: ️ماهیانه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه حمل  زباله و رفت و روب شهری گناباد می شود که امیدواریم با راه اندازی این طرح هزینه رفت و روب شهر کاهش پیدا کند.
 
وی ادامه داد: سرانه تولید زباله جهانی برای هر نفر روزانه ۵۰۰ گرم .کشوری ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم است و با توجه به جمعیت گناباد روزانه بیش از ۴۰ تن (حدود ۱ کیلوگرم)تولید زباله داریم که این نشان دهنده ی میزان افزایش تولید زباله در گناباد است که در طرح مدرسه بازیافت امیدواریم بتوانیم در گام اول ، میزان این مقدار زباله را کاهش دهیم.
 
شهردار گناباد عنوان داشت: مدرسه مجازی بازیافت شهرداری گناباد با همیاری شورای اسلامی شهر ، خصوصا کمیسیون تخصصی محیط زیست شورای اسلامی شهر،آموزش و پرورش،دانشگاه های سطح شهر و موسسه تحقیقات سازمان همیاری و شهرداری استان خراسان رضوی و پژوهش سرای پیامبر اعظم بعد از انعقاد تفاهم نامه شروع به کار کرده و با پیگیری های صورت گرفته سرفصل های آموزشی مشخص و کلاس های درسی با ظرفیت هرکلاس ۱۵۰ نفر کار خود را آغاز کرده است.
 
زارع حسینی گفت: تاکنون ۳۰۰ دانش آموز در مدرسه مجازی بازیافت ثبت نام کرده اند که برای آنها کارت عضویت صادر و با استفاده از ظرفیت اساتید شهرستان گناباد و همکاری موسسه تحقیقات آموزشی سازمان همیاری شهرداری ها استان خراسان رضوی تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به صورت مداوم ۲۱ ساعت کلاس آموزشی برگزار خواهد شد.
 
شهردار گناباد خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس ها عملی و بازدید های علمی ،فرهنگی از دیگر اقدامات این مدرسه در طول دوره تحصیل خواهد بود.
 
زارع حسینی اظهار کرد: در مراسم افتتاحیه مدرسه مجازی از لگوی مدرسه رونمایی شد و امیدواریم بتوانیم قدم ابتدایی در کاهش تولید زباله و جدا سازی زباله ها از مبدا را در شهر گناباد شاهد باشیم که در گام های بعدی به دنبال استفاده بهینه از زباله های قابل بازیافت خواهیم بود.



  • منبع خبر:
  • تاریخ خبر: 6 آذر 1400
  • تعداد بازدید: 441