شهرداری گناباد

هشدار آتش نشانی در خصوص حریق مزارع کشاورزی

هشدار آتش نشانی در خصوص حریق مزارع کشاورزی

هشدار آتش نشانی در خصوص حریق مزارع کشاورزی 
 
📌سرپرست اداره آتش نشانی گناباد در گفتگو با روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر گناباد گفت: با توجه به این که هنوز فصل تابستان از راه نرسیده اما دمای هوا کمی افزایش یافته و متاسفانه حریق در زمین های کشاورزی آغاز شده که در طی یک هفته گذشته شش مورد حریق رخ داده است.
 
🔺وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در طی سه ماه تابستان ۱۹ مورد حریق در زمین های کشاورزی به وقوع پیوست که آمار نگران کننده می باشد و امسال در حالی که علف ها هنوز خشک نشده اند اما شش مورد آتش سوزی در زمین های کشاورزی رخ داده است.
 
🔺سرپرست اداره آتش نشانی شهرداری گناباد بیان داشت: برخی از حریق ها به دلیل سهل انگاری رخ می دهد و ممکن است محصول یک سال کشاورزان از بین برود که می توان به حریق چند روز قبل در بیلند که تمام محصول یک کشاورز را از بین برد اشاره کرد به همین دلیل خانواده ها بعد از حضور در فضای سبز و باغات حتما آتشی را که روشن کرده اند را خاموش کنند تا در صورت وزش باد این حریق گسترده نشود.
 
🔺سرپرست اداره آتش نشانی اظهار داشت: آمار حریق در زمین های کشاورزی در سال ۹۹ تعداد ۱۱۲ مورد اعلام شد اما در سال ۱۴۰۰ آمار حریق به ۱۹ مورد بوده است که خوشبختانه کاهش یافته است.
 
🔺رضا رجب نژاد در پایان عنوان کرد: شهروندان گرامی در صورت بروز و مشاهده آتش در مزارع در ابتدا با آتش نشانی تماس و در مرحله بعد با رعایت نکات ایمنی از گسترش حریق به اطراف جلوگیری نمایند.



  • منبع خبر:
  • تاریخ خبر: 20 اردیبهشت 1401
  • تعداد بازدید: 357